Російські пропагандисти підчепили в Україні афганський синдром
У п`ятницю агенція політичних новин московського Інституту національної стратегії оприлюднила доповідь групи «Москва – Київ», яка запропонувала змінити стратегію пропагандистського впливу на Україну з іміджевого на диверсійний.
Доповідь містить низку внутрішніх суперечностей.
Так автори констатують, що «проект «Україна» на сьогоднішній день вичерпав себе політично, економічно і культурно-ідеологічно, зробивши неможливим збереження єдиної країни в керованому вигляді в існуючих межах».
І одночасно ці ж автори пропонують надалі «шукати точки реагування як точки розхитування, розосередження існуючої української влади і еліти. Враховуючи фрагментованность і специфічний корпоративно-клановий менталітет української еліти, шанси у Росії в цьому напрямі є непогані».
Автори видають свою погано приховану розгубленість хоча б тим, що пропонують «шукати точки реагування як точки розхитування, роззосередження», бо це геть заперечує твердження про вичерпаність і фрагментарність «проекта Україна». Навіщо шукати точки розхитування у проекті, який остаточно себе «вичерпав, зробивши неможливим збереження єдиної країни в керованому вигляді в існуючих межах»?! Якщо «проект» справді себе вичерпав, «точки розхитування» - на кожному кроці!
Ще менш логічно виглядає на тлі констатації «вичерпаності проекта» така пропозиція щодо стратегії впливу на Україну: «Зважаючи на повну відсутність у Росії традиційної інфраструктури впливу на Україні (стійке лобі в структурах влади, проросійські ЗМІ, мережа НДО), ставку слід зробити на низові протестні рухи (робочий рух в промислових центрах південного сходу, російський рух в Криму, рухи національних меншин (кримсько-татарський в тому ж Криму, на перспективу - русинський в Закарпатті), спрямовані проти київської влади. Для підтримки цих рухів необхідна не традиційна масована інформаційна кампанія з Москви з вливанням масштабних фінансових коштів в ті або інші фігури або політичні об'єднання, а прямі контакти і точкова підтримка низки «матричних структур» (неформальних клубів, центрів, співтовариств) в тих, що зберігають проросійський вектор регіонах України з вибудовуванням на їх основі розгалужених мережевих структур, здатних охопити значну частину території країни».
Варто зважити на виразно маргінальний кут зору авторів доповіді на українську дійсність.
Цю маргінальсть видає не лише те, що вони назвали «зубрами-націоналістами» Левка Лук`яненка і Андрія Шкіля. Оцінки авторів доповіді засвідчуть єдиний об`єктивний факт, що міститься у доповіді, – їхнє особисте занепокоєння, що працювати їм доводиться у «складних умовах». Складається враження, що колеги авторів доповіді, що працюють в таких країнах, як наприклад Німеччина, так само: спершу констатують «вичерпаність проекта», а тоді нарікають, що «працювати по суті нема з ким».
Пропонований авторами доповіді спосіб - «прямі контакти і точкова підтримка низки «матричних структур» (неформальних клубів, центрів, співтовариств)» доречніший для створення структур мереженого маркетингу, або «оптової торгівлі», яких як тараканів вже давно не пускають у порядні установи, а не для здійснення концептуального пропагандистського впливу.
Ще безпораднішими виглядають оцінки Віктора Ющенка.
З одного боку автори доповіді говорять про фіаско «проекта «Соборна Україна» Віктора Ющенка, який на сьогодні себе вичерпав як унаслідок його особистої бездарності як політика, так і унаслідок неготовності більшості українського суспільства його підтримати».
А з іншого вони пропонують відмовитись від завеликих сподівань на вплив в Україні російського бізнесу – «бо він успішно ангажується українською владою і перетворюється де-факто на інструмент підтримки чужого Росії режиму, що показала достатньо грамотна робота адміністрації В. Ющенко з низкою російських компаній як до (на посаді прем'єра), так і після 2004 року. У результаті російський бізнес перетворюється на прямо ворожу російським інтересам на Україні силу, всіляко перешкоджаючи здійсненню Москвою економічного тиску на українські еліти із-за страху втратити сьогоднішні позиції на російському ринку (які, втім, все одно будуть втрачені у разі формування режиму особистої влади Тимошенко)».
Отака «особиста бездарність як політика!».
Глибока образа авторів доповіді на українську дійсність проявилася також у цілковитій, всупереч всій передстартовій соціології, зневірі, що президентські вибори може виграти Віктор Янукович. Вони вперто говорять про майбутній персональний режим Юлії Тимошенко. Навіть не зважаючи на той факт, що сама Юлія Тимошенко в інтерв`ю французькому виданню "Ле круа" виказала свою неготовність перемагати на президентських виборах.
А ще більше емоцій у оцінці ролі Чорномирдіна: «У результаті посольської місії Черномирдіна Росія сьогодні не має рішуче ніяких важелів впливу (НВО, преса, лобі в парламенті і ін.) на Україні, а пропагандистські і іміджеві зусилля відверто контрпродуктівни через свою вражаючу некомпетентність, незнання і небажання знати внутрішньоукраїнську політичну ситуацію».
Словом доповідь більше схожа на прохання (і відповідне обґрунтування) «фронтового пайка» для роботи в країні, «що цілком себе вичерпала як проект». Звідси і пропозиції згорнути іміджеву (проросійську) пропаганду, і пропозиції перейти до партизанської боротьби. В деталях це виглядає ще виразніше. Автори планують -- пропагувати в Галичині «європейський вибір Галичини»!. Характер висновків і пропозицій доповіді з головою видає суто їхню розгубленість і суто провінційні підходи, що не є характерним навіть для послідовників Філофея. Швидше, якісь одеські мотиви…
|